سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

آسمان آبی

 
 

 بازدید کنندگان ارجمند با سلام پیشاپیش شهادت مولای متقیان را تسلیت عرض نموده و عذر خواهی می کنم به علت اینکه باید عرض کنم که این شبها بسیار ارزشمند بوده و من ترجیح دادم تا به جای هر کلام و حکایتی بیشتر سعی کنم از این شبها و از این فرصت الهی استفاده نمایم لذا مطالب این وبلاگ در این شب ها بیشتر نقل قول از سایت دوستان دیگر است که با اجازه آنها در این سایت درج گردیده و لذا عذرخواهی نموده و امیدوارم بازیدید کنندگان عزیز مرا ببخشند.
ضمناً تقاضا دارم تا در راس همه امور دعا برای سلامتی و تعجیل درظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یادتان نره!!! و در این شبهای قدر مرا نیز از دعای خیرتان بی نصیب مگذارید. التماس دعا

آیت الله جوادى آملی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شب های قدر از مردم خواست قدر این شب ها را بدانند و بهترین استفاده را بکنند چرا که گناه، قفل قلب است و قفل قلبها هم همین شب ها باز می شود. آیت الله جوادی آملی گفت: نباید شب های قدر را فراموش کرد چرا که انسان ها در این شب ها ساخته می شوند.
متن کامل بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی پیرامون شب قدر و ...


 

نویسنده موکداً توصیه می نماید که زیارت آقا و مولایمان حضرت ابی عبدالله را فراموش ننموده و حتی به کوتاهترین سلام این امام همام را زیارت نمایند که در فضیلت زیارت ایشان در شب قدر روایت و سفارش بسیار شده است. ونیز نوشته از سایت صحیفه حضرت زهرا(س) عیناً  نقل می شود امید که مقبول درگاه الهی قرار گیرد.
ادامه مطلب...


 

شناخت شب قــدر مطلب برگزیده از سایت صحیفه حضرت زهرا (س)
از امور مهم در ماه مبارک رمضان شب قدر است . شبی که ازهزار ماه بهتر می باشد . روایتی داریم...
ادامه مطلب...


 

 

 اقامه نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب هر روز به جز روزهای جمعه در ماه مبارک رمضان
 به  همراه تلاوت روزانه،یک جزاز قرآن کریم یک ساعت قبل از ظهر
 
در حسینیه حضرت امام خمینی(ره)-بیت رهبری
فلسطین جنوبی- تقاطع آذربایجان
 
روز های جمعه ماه مبارک رمضان از مردم مومن و روزه دار دعوت می شود تا با حضور خویش در نماز جمعه حضور به هم رسانید.


» علی
»» نظرات دیگران ( نظر)

 

ماه مبارک رمضان در سال فقط یک ماه است ولی شروع و زمان خوبی برای تمرین خود سازی خویشتن است. این ماه زمان نمادین خوبی است که انسان  می تواند از آن بهره بگیرد و یاد بگیرد که در طول سال نیز می‌توان خوب بود. دروغ نگوید، غیبت نکند، فحش ندهد و .... یاد بگیرد که قرآن فقط برای مچالس ختم نیست و فقط در ماه مبارک رمضان خوانده نمی شود بلکه در تمام سال باید از این کلام نافذ و آرامبخش روح بهره برد. 
آغاز ماه مبارک رمضان همواره زمانی مناسب برای یادگیری احکام شرعی خویش و نیز هنگامه‌ای برای شروع انس 
گرفتن با کلام الهی -قرآن کریم- که انسان سعی نماید تا در تمام سال روزی 10 آیه از این کلام الهی را قرائت کند و در معانی آن تأمل و تفکر کند.
توصیه مقام معظم رهبری به تمام جوانان آینده ساز کشور:
 از فرصت ماه رمضان استفاده کنید؛ روزه را خوب بگیرید؛ جوانها روزه که می‌گیرند، منتها خوب روزه بگیرید. خوب روزه گرفتن به این است که در حالى که دهان شما از لحاظ خوردنى و آشامیدنى روزه است، دلتان را هم در زمینه‏ى هوسها، چشم خودتان را هم در زمینه‏ى آنچه که با چشم از هوسها دنبال می‌شود و بقیه‏ى اعضا و جوارح را روزه نگه دارید. احساس کنید که در این ماه - یعنى ماه رمضان - با این حال روزه دارید به خداى متعال نزدیکتر می‌شوید و دلتان نورانی‌تر می‌شود.
                 
                                                                   دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری شهریور 1385
ادامه مطلب...


 

آیا روز یکشنبه (فردا) آغاز ماه مبارک رمضان 1427 است؟ 

کارشناسان علم نجوم پیش بینی کرده‌اند احتمال اینکه روز یکشنبه اول ماه مبارک رمضان باشد هست اما باید ثابت شود که این کار با دقت هر چه تمام انجام خواهد شد.

"احمد مروی" معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب گفت: عده‌ای از کارشناسان و متخصصان علم نجوم پیش بینی کرده‌اند که در برخی از نقاط کشور هلال ماه مبارک رمضان شب یکشنبه رویت خواهد شد و کار استهلال توسط گروه‌های متخصص در این شب انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مروی روز جمعه در آستانه ماه مبارک رمضان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای رویت هلال ماه رمضان، افزود: ازنظر تقویم روز دوشنبه اول ماه مبارک رمضان اعلام شده است اما بر اساس پیش بینی منجمین یکصد گروه با تجهیزات و دقت بالا، در کل کشور مستقر شده‌اند و شب یکشنبه به استهلال می‌پردازند. وی خاطرنشان کرد: دراین شب ستاد استهلال از همه امکانات و نیروهای خود استفاده خواهد کرد تا کار رویت هلال ماه رمضان را انجام دهد. وی افزود: برخی می‌گویند چرا دفتر رهبری این مساله را زودتر اعلام نمی‌کند که البته باید گفت که این مساله دست ما نیست باید رویت هلال ماه ثابت شود و اطمینان از این مساله نیز زمان بر است.
مروی تصریح کرد: اگر ماه رویت و برای مقام معظم رهبری ثابت شد این مطلب به اطلاع مردم می‌رسد و اگر رویت ماه ثابت نشد تکلیف شرعی مردم مشخص است و مردم طبق تکلیف خود عمل خواهند کرد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تفاوت دیدگاه‌های برخی مراجع در خصوص رویت هلال ماه و اعلام رویت توسط آنها پیش از دفتر مقام معظم رهبری، گفت: دو مبنای فقهی در خصوص رویت هلال ماه وجود دارد که با هم متفاوت است.
مبنای فقهی حضرت امام (ره)و شاگردان ایشان شرط وجود وحدت افق است که مقام معظم رهبری نیز این نظر را دارند، اما آیت الله خویی و شاگردان ایشان وحدت افق را شرط نمی‌دانند. مروی تصریح کرد: به عقیده آیت لله خویی و شاگردان ایشان در هر نقطه‌ای که دربخشی از شب با ما مساوی باشد در هر جا ماه رویت شد، این حجت است اما به عقیده حضرت امام (ره) و شاگردان ایشان از جمله مقام معظم رهبری در جایی که هم افق با ما باشد در صورت رویت هلال ماه، رویت هلال اثبات می‌شود.
وی مساله استهلال در دفتر رهبری را منحصر به ماه‌های رمضان و شوال ندانست و گفت: هر ماه استهلال صورت گرفته و گزارش آن برای مقام معظم رهبری و ائمه جمعه و مراجع تقلید ارسال می‌شود.
ادامه مطلب...