سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

آسمان آبی

 
 
چند خبر به مناسبت عید سعید فطر(دوشنبه 85 آبان 1 ساعت 10:28 عصر )

ویژه برنامه «آسمان شب» امشب (اول آبان ماه) به بحث رویت هلال ماه و چگونگی استهلال ماه پس از اخبار 23 از شبکه چهار نشان داده خواهد شد. 
هیأت دولت جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، عید عزت موحدان و عظمت خداجویان و روز شرافت و کرامت محمدی (ص) به همه مسلمانان جهان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران،‌ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 3و 4 آبان را تعطیل رسمی اعلام کرد.


سیاووش صفاریان‌پور تهیه کننده این برنامه - آسمان شب-با اشاره به چگونگی رویت هلال ماه شوال گفت: حدود 100 گروه در سراسر کشور از طرف ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تجهیز شده‌اند که دو گروه از آن‌ها امشب برای اطمینان بیشتر از رویت هلال ماه پرواز می‌کنند که از فعالیت‌های آن‌ها نیز گزارشی اختصاصی از آسمان شب پخش می‌شود.ویژه برنامه «آسمان شب» امشب (اول آبان ماه)پس از اخبار 23 از شبکه چهار با مبحثی پیرامون رویت هلال ماه و چگونگی استهلال ماه  نشان داده خواهد شد.

هیأت دولت جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، عید عزت موحدان و عظمت خداجویان و روز شرافت و کرامت محمدی (ص) به همه مسلمانان جهان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران،‌ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 3و 4 آبان را تعطیل رسمی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن کامل اطلاعیه هیأت وزیران به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
فطر، عید اهل ایمان، روز پیروزی و غلبه بر شیطان و جشن موحدان و خداجویان، فرا رسید. در پیشگاه احدیت پیشانی تضرع و سپاس به خاک می‌گذاریم که ما را بر سفره رحمت و ضیافت خویش میهمان کرد و فردا روز را روز عید، روز اجتماع و وحدت مسلمانان، روز تعاون روز و روز تجلی مهر و عطوفت انسانی و کمک به همنوعان قرار دارد.
ملت حق جوی ایران ماه رمضان را با تقوا، خویشتنداری و خودسازی، پاکی، تقرب به حق و جهاداکبر به پایان رساند و روز تجلی فطرت پاک خداجوی خود را با نوای تکبیر و حمد و سپاس خدا همنوا و مسلمان در سراسر جهان و در صفوف فشرده با نماز عید جشن می‌گیرند.
مسلمانها در همه نقاط جهان عظمت و شکوه توحید را در نماز به نمایش خواهند گذاشت و با نوای توحید در سراسر جهان عطرافشانی خواهند کرد و با قنوت و مناجات خود نوای واقعی آزادی را دوش به دوش صالحان طنین‌افکن می‌کنند.
عید فطر عید عزت موحدان و عید عظمت خداجویان است، عید عزت و پایداری وعید صلح و مهرورزی است، عید انسان‌دوستی و کمال‌جویی وعید ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی است، عید تعاون و نوع‌دوستی و عید پیام محمد (ص) و روز شرافت و کرامت محمدی (ص)، است.
دولت خدمتگذار این عید بزرگ و جشن پیروزی بر شیاطین و طاغوت درون و برون را بر همه‌ی مردم عزیز و شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسلمین جهان تبریک و تهنیت می‌گوید و از خداوند متعال، رستگاری و عزت و کرامت همه‌ی انسانها را آرزو می‌کند و با ارج نهادن به این روز بزرگ و برگزاری با شکوه جشن باشکوه فطر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (سوم و چهارم آبان‌ماه) را تعطیل اعلام می‌کند تا در آغازروز جدید کاری فصل تازه‌ای از خدمت خالصانه، بی‌وقفه و پرتلاش با بهره‌ از توشه‌ی معنوی ماه رمضان به روی ملت گشوده شود و برکات رحمت واسعه‌ی الهی به مردم عزیز ، مستمر و جاودانه باشد.